Reklama
  • Środa, 15 marca (08:05)

    9 sposobów na pyszny makaron

Reklama

Sycące wstążki z warzywami i mięsem

Składniki: 150–200 g polędwiczki wieprzowej • 1 łyżeczka przypraw do dań chińskich • 1/2 cebuli • 100 g różyczek brokuła (mrożonych) • 2 łyżki oleju • 1/2 czerwonej papryczki chili • 1/2 świeżej czerwonej papryki • 300 g makaronu typu wstążki Sos : • 1/3 szklanki octu ryżowego • 4 łyżki brązowego cukru • 1 łyżka ketchupu • 1 łyżeczka sosu sojowego • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej.

Polędwicę umyj i pokrój w paseczki, obtocz w przyprawie, odstaw do lodówki. Ocet ryżowy wymieszaj z cukrem, ketchupem i sosem sojowym, zagotuj. Mąkę kukurydzianą rozrób z wodą i stopniowo dodawaj do sosu, mieszając. Zagotuj.

Makaron ugotuj al dente. Cebulę pokrój w półplasterki, chili posiekaj, paprykę pokrój w paseczki, usuwając gniazdo nasienne. Na patelni z grubym dnem rozgrzej olej i podsmaż mięso do zrumienienia.

Dodaj chili, cebulę, paprykę i smaż przez minutę. Wrzuć różyczki brokuła, smaż aż będzie miękki. Wlej wcześniej przygotowany sos, dodaj odcedzony makaron. Wymieszaj i podawaj.

Makaron ryżowy z zieloną fasolką i imbirem

Składniki: 1–2 garście mrożonej zielonej fasolki • 200 g makaronu ryżowego typu wstążki • 6–8 pieczarek • kilka plasterków czerwonej papryki • 4 łyżki oleju • 1 łyżka startego świeżego imbiru • 2 ząbki czosnku • 4 dymki • 10 łyżek sosu sojowego • 1 łyżka cukru • 4 łyżki oleju sezamowego • 1 posiekana papryczka chili • 2 łyżki czarnego sezamu.

Fasolkę wrzuć na wrzątek i gotuj 5 minut. Dodaj makaron i gotuj jeszcze 3 minuty. Odcedź i przelej zimną wodą. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju. Wrzuć imbir i drobno posiekany czosnek, smaż ok. 4 minuty, stale mieszając.

Przesuń je na bok patelni, a na środku podsmaż posiekaną dymkę, pokrojone na cienkie plasterki pieczarki i paprykę. Wymieszaj całość, dodaj wstążki z fasolką i smaż jeszcze przez ok. 3 minuty, mieszając.

Wlej sos sojowy, olej sezamowy, dodaj cukier i posiekaną chili. Wymieszaj, przed podaniem posyp sezamem.

Czarny makaron z krewetkami

Składniki: 250 g czarnego makaronu • 250 g obranych krewetek • 1 średnia papryczka chili • 1 duży ząbek czosnku • kilka listków bazylii • 3 łyżki klarowanego masła • 3 łyżki białego wina • sok z limonki • sól.

Makaron ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu. Czosnek obierz i posiekaj, chili pokrój w cienkie plasterki. Przysmaż je na rozgrzanym maśle. Dolej wino, doprowadź do wrzenia.

Wrzuć krewetki, po minucie odwróć na drugą stronę. Smaż kolejną minutę. Dodaj listki bazylii, posól do smaku. Wymieszaj z makaronem i przed podaniem skrop sokiem z limonki.

Świderki z groszkiem i kurczakiem

Składniki: 300 g makaronu • 2 filety z kurczaka • 40 g zielonego groszku • 6 łyżek oliwy z oliwek • 1 łyżeczka soku z cytryny • 1 łyżka suszonego tymianku • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego • 1 łyżka kurkumy • sól i pieprz. Sos jogurtowy: • 350 g jogurtu naturalnego • 2 łyżki majonezu • 1 łyżeczka pasty wasabi • 1 łyżeczka ostrej musztardy • pęczek koperku • 3 łyżki tymianku • 90 g zielonego groszku • 15 g kaparów • sól, pieprz.

Filety z kurczaka opłucz, osusz i pokrój w kostkę. Przygotuj marynatę: oliwę wymieszaj z sokiem z cytryny, tymiankiem, sosem sojowym, kurkumą, solą i pieprzem. Zalej nią kawałki kurczaka i odstaw na godzinę do lodówki.

Przygotuj sos: jogurt wymieszaj z majonezem, wasabi i musztardą. Zielony groszek ugotuj w osolonym wrzątku. Odcedź i dodaj do sosu wraz z posiekanym koperkiem, tymiankiem i kaparami. Posól, popieprz. Lekko podgrzej.

Makaron ugotuj i odcedź. Kurczaka podsmaż na patelni grillowej przez ok. 20 minut. Dodaj go do sosu, wymieszaj, połącz z makaronem.

Błyskawiczne muszelki z jarmużem

Składniki: 300 g makaronu typu muszelki • 1 garść liści jarmużu • skórka otarta z 1 cytryny • 1 mała cebula • 1 duży ząbek czosnku • zioła prowansalskie • sól • kolorowy pieprz • oliwa.

Cebulę i czosnek drobno posiekaj i zeszklij na oliwie. Dodaj posiekaną skórkę z cytryny i porwany na mniejsze kawałki jarmuż. Duś aż zmięknie. Muszelki ugotuj al dente, odcedź i wrzuć na patelnię. Wymieszaj. Dopraw do smaku ziołami, solą i pieprzem.

Proste spaghetti z kaparami

Składniki: 300 g spaghetti • 8 filetów anchois • 4 łyżki tartej bułki • 4 ząbki czosnku • 2 łyżeczki kaparów • 2 łyżki natki pietruszki • 10 + 2 łyżki oliwy • pieprz, sól • skórka otarta z 1 cytryny do dekoracji.

Spaghetti ugotuj al dente. Na patelni rozgrzej oliwę (10 łyżek). Podsmaż na niej czosnek, dodaj anchois i rozdrobnij je widelcem. Wrzuć kapary i posiekaną natkę pietruszki.

Duś kilka minut, dopraw do smaku. Wyłącz ogień, dodaj odcedzone spaghetti. Na 2 łyżkach oliwy zeszklij tartą bułkę i dodaj do makaronu. Udekoruj skórką otartą z cytryny.

Oryginalny makaron po japońsku

Marynata: • 4 łyżki pasty miso • 3 łyżki sosu sojowego jasnego • 2 łyżki octu ryżowego • 1 łyżeczka startego imbiru • 200 g łososia • 200 g makaronu soba • 2 dymki • 1 łyżka sezamu • 1 cytryna • 1 łyżka oleju • opcjonalnie garść szpinaku lub ugotowanej fasolki szparagowej.

Łososia podziel na kawałki i zamarynuj dzień wcześniej. Makaron ugotuj według instrukcji na opakowaniu i odcedź. Na patelni rozgrzej olej i usmaż kawałki łososia (marynatę zachowaj!). Odstaw na talerz. Na patelnię wrzuć makaron i dodaj marynatę. Smaż 2 minuty.

Dodaj pokrojoną na plasterki dymkę i ewentualnie liście szpinaku lub fasolkę szparagową. Smaż jeszcze chwilę i podawaj z kawałkami łososia na wierzchu. Danie posyp sezamem.

Pożywne tagliatelle z cieciorką

Składniki: 250 g ulubionego makaronu • 1 puszka pomidorów • 1 puszka cieciorki • 60 g sera feta • 1 cebula • 2 ząbki czosnku • masło klarowane • bazylia, oregano, tymianek (świeże bądź suszone) • 1 łyżeczka słodkiej papryki • szczypta chili • sól, pieprz • szczypta cukru.

Makaron ugotuj al dente. Cebulę z czosnkiem zeszklij na rozgrzanym maśle. Dodaj chili, słodką paprykę, tymianek, bazylię, oregano i pomidory. Posól, popieprz, dodaj cukier. Smaż kilka minut.

Dodaj cieciorkę i smaż kolejne 5 minut. Makaron rozłóż na talerze, polej sosem, posyp pokruszoną fetą. Danie możesz podawać z łyżką jogurtu naturalnego.

Artykuł pochodzi z kategorii: Przepisy

Show

Zobacz również

  • Składniki na 2 porcje: 200 g makaronu spaghetti, 1/2 główki czerwonej kapusty, oliwa, ser pleśniowy, tarty parmezan, ocet balsamiczny, chipsy ziemniaczane. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.